4 věci, které dělá realitní makléř a nejspíš jste o nich nevěděli

Byť je to tak z obecného hlediska vnímáno, práce realitního makléře není jen a pouze o prodeji nemovitosti. S prodejem je spojeno mnoho dalších úkonů, které za Vás může (a měl by) Váš makléř vyřídit. O některých jste možná ani netušili. Pojďme se teď podívat na pár příkladů.

Legalizace nezapsaných staveb

První co bych rád zmínil je legalizace nezapsaných staveb, jelikož se touto činností zabývám více než často. Zejména u starších nemovitostí bývá na pozemku jedna nebo více nezapsaných staveb. V dřívější době si totiž každý na svém pozemku postavil co chtěl. Téměř nikdo neřešil, zda musí mít nějaké povolení, nebo že by měl nemovitost zapsat do katastru nemovitostí. A proč byste to měli řešit před prodejem? Protože pokud se na Vašem pozemku nachází „černá“ stavba, banka bude dělat problémy při poskytování úvěru kupujícím. Schopný makléř by pro Vás však měl zajistit veškeré podklady, dokumenty spojené s legalizací a kupující o řešení situace náležitě informovat. Legalizaci staveb jsem se věnoval dopodrobna v jednom ze svých předchozích článků.

Výmaz věcného břemene

Pro makléře rutina, pro běžného člověka noční můra. Teď možná přeháním, ale věcné břemeno na nemovitosti není příjemným zjištěním v průběhu prodeje. A pokud nevíte, jak s ním naložit, může Vám zhatit celý obchod. Víte jak zjistit, jestli na Vaší nemovitosti vázne věcné břemeno a k čemu se vztahuje? Co je potřeba si připravit pro jeho odstranění a kolik Vás to bude stát? Pokud ano, patříte mezi ty šťastnější. To ale ještě neznamená, že Vám to nezabere hodně hodně času a nepřidá starosti. Proto tímto vůbec prodávajícím hlavu nezatěžuji a rovnou jim nabídnu, že za ně výmaz zařídím. V mých předchozích článcích můžete najít také návod, jak se věcného břemene zbavit.

Zajišťování nutných podkladů a dokumentů

Máte zpracovaný průkaz energetické náročnosti budovy? Aktuální revize komínu či kotle? Kompletní stavební dokumentaci nebo třeba prohlášení vlastníka? Asi ani nemusím hádat, jaká byla odpověď na většinu z těchto otázek a to jsem ani zdaleka neskončil. K prodeji nemovitosti je ze zákona potřeba zajistit a kupujícím předat poměrně dost dokumentů. Problém je, že na PENB potřebujete energetického specialistu, na revize kominíka, pro stavební dokumentaci musíte na stavební úřad a pro prohlášení zase ke správci bytového domu. A kdo to má všechno stíhat oběhnout? Ano, správná odpověď je, realitní makléř. Troufám si říci, že téměř každý lokálně zaměřený realitní makléř spolupracuje s několika subdodavateli. Může se jednat právě o geodety, projektanty, revizory, kominíky, odhadce, … a proto je schopen pro Vás veškeré potřebné dokumenty k převodu nemovitosti zajistit. Ve většině případů to také zvládne mnohem rychleji, než Vy a ušetří Vám tím tak spoustu času, práce a starostí.

Odhad pro dědictví

Že na odhad nemovitosti pro dědické řízení potřebujete znalce či odhadce nemovitostí? Už dávno ne. Po zrušení dědické daně v roce 2014 není potřeba notáři k dědictví dokládat odborný odhad nemovitosti, stačí analýza nebo odhad tržní ceny. Výhodou oproti odhadu jsou zejména nižší náklady na pořízení. Znalecký posudek Vás totiž může vyjít až 4x dráž! Proto také sami notáři doporučují při řešení nemovitosti v pozůstalosti kontaktovat realitní kancelář pro zpracování odborné analýzy tržní ceny. Potřebujete odhad pro dědictví? Rád Vám s tím pomůžu.

Potřebujete pomoct s prodejem nemovitosti?

Nedaří se Vám s prodejem, nebo chcete prodat nemovitosti rychle a za co nejvýhodnější cenu? Stačí, když vyplníte nezávazný formulář, já se Vám ozvu a probereme to.

Mojí prací je zprostředkování prodeje nemovitosti pro moje klienty. Na poli realit působím, od svého počátku, pod realitní kanceláří Hestia Group. Jsem mladý a mám blízko k novodobým technologiím. Z toho důvodu jich hojně využívám také při mé práci. Oblastí moji působnosti je okres Ústí nad Orlicí, kde také žiji. Vyznám se tu a jen tak dokáži dosáhnout špičkové kvality a dostupnosti mých služeb,
Komentáře